Onze groentezaden krijgen een nieuw jasje met een vernieuwd ontwerp voor de gehele verpakkingslijn. “Het ontwerp is weer in lijn met de ‘look and feel’ van Bejo’s brand identity en doet eer aan onze producten door een kwalitatieve en moderne uitstraling”, zegt Verkoop & Marketing directeur Martin van der Voort.  De eerste verpakkingen worden deze maand in gebruik genomen en de transitieperiode zal tot twee jaar duren.

Deze vernieuwingsslag heeft tegelijk plaatsgevonden met een aanpassing in de lijn voor blokbodemverpakkingen. Deze soort verpakking bleek soms niet sterk genoeg. De blokbodemzakken worden vervangen door zogenoemde ‘pillow bags’, die in de praktijk hun robuustheid bewezen hebben. Voor het biologisch assortiment gebruikte Bejo deze verpakkingen al.

Het materiaal van de verpakkingen is onveranderd gebleven. Martin van der Voort vertelt hierover: “De kwaliteit van onze verpakking is cruciaal voor het behoud van de kiemkracht van de zaden, en met onze huidige keuzes zijn we zeer tevreden. Intussen doen we onderzoek naar nieuwe verpakkingsmaterialen en letten daarbij op duurzaamheid en afbreekbaarheid. Op dit gebied zijn er vele interessante ontwikkelingen gaande en hebben we projecten lopen waarbij we nog uitgebreid verder moeten testen.”

Nog een paar leuke feitjes?

Bejo heeft in totaal een assortiment van meer dan 1000 rassen voor conventionele teelt en meer dan 170 rassen voor biologische teelt. Met verschillende verpakkingsvormen, productvormen en talenclusters komt dit snel uit op zo’n 100.000 verschillende verpakkings-items. Deze vinden hun weg naar duizenden groentetelers in meer dan 100 landen in de wereld.

Exploring nature never stops