De rassen van Bejo onderscheiden zich door hun smaak en kleur. Zij lenen zich bij uitstek voor nieuwe manieren om gewassen toe te passen, te verwerken en te consumeren. Zo vertalen we rassen naar innovatieve groenteconcepten die uitstekend passen in een tijd waarin traditionele groentesoorten als gezond en trendy eten worden gezien.

Om dit jaar, waarin vrijwel alle evenementen afgelast worden, aandacht te genereren voor ketenconcepten heeft Bejo een campagne opgezet voor haar innovatieve groenteconcepten. Deze campagne wordt ondersteund door de thema’s smaak, gezondheid en gemak, die Bejo al langere tijd promoot.

De aftrap van de campagne bestond uit een gift voucher die naar diverse Europese ketenpartners (telers, handelaren, verwerkers en retail) verstuurd is. Middels deze voucher kon men een keuze maken uit drie concepten: TriColore asperge, Redi en snackwortel. Daniëlle Bruin, Food & Value Chain manager bij Bejo legt uit: “We wilden onze partners eens op een andere manier benaderen dan via de vele online communicatie die er al is. De mooi vormgegeven gift voucher valt op en komt bij de juiste persoon terecht. Via een credit card-achtige pas met QR code kan men online de keuze maken uit één van de drie concepten, die dan in mei zal worden toegestuurd. Tevens hebben we een extra contactmoment met onze partners. De bestellingen voor onze innovatieve groenteconcepten lopen storm. Zoveel aanmeldingen hadden we niet verwacht!”

De concepten waaruit gekozen kon worden zijn de TriColore (een smaakvolle driekleurige asperge), de nieuwe broccoli-sensatie Redi en de snackwortel, een selectie van wortelrassen die aan de hoogste smaakcriteria voldoen. Stuk voor stuk concepten die een enorme smaak boost geven en daarmee perfect in de huidige tijd passen. Ze zijn uitermate geschikt om de groente consumptie te verhogen, waarbij smaak, gezondheid en gemak hand in hand gaan. Daarmee zijn ze ideaal voor de eigentijdse consument. Daarnaast vallen deze groenteconcepten op in het schap, het zal de consument uitnodigen weer eens wat nieuws uit te proberen.

Naast de gift voucher bestaat de campagne uit diverse nieuwsitems, films, advertenties, social en online activiteiten. Ook andere innovatieve concepten, zoals Coolwrap®, Bejo Vegi bowl, Kohrispy kohlrabi snacks worden meegenomen. De campagne zal nog tot het einde van het jaar doorlopen.