Beste klant,

We worden wereldwijd allemaal getroffen door de maatregelen rond het coronavirus. Ook bij Bejo doen we er alles aan om de verspreiding van het virus zoveel mogelijk in te dammen. Op meerdere locaties in landen waar wij verkoopbedrijven hebben, zijn de afgelopen periode al eerder verregaande maatregelen getroffen. De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en tegelijkertijd zorgdragen voor de continuïteit van onze bedrijfsprocessen zijn onze hoogste prioriteit. We realiseren ons heel goed dat productie en distributie van groentezaden moet doorgaan, zodat u kunt blijven telen en de consument voorzien blijft worden van gezonde groenten.

Graag deel ik met u de onderstaande maatregelen die wij getroffen hebben. Wij volgen het nieuws op de voet en passen de maatregelen steeds aan wanneer nodig.

Maatregelen in de vestigingen
Binnen de vestigingen hebben we de bekende hygiënemaatregelen genomen en ervoor gezorgd dat onderling contact tot een minimum beperkt wordt. U kunt hierbij denken aan thuiswerken waar mogelijk, minimale bezetting, spreiding van werktijden en werken met ruime afstand van elkaar.

Geen bezoekers bij onze vestigingen, tenzij strikt noodzakelijk
Wij ontvangen geen bezoek meer op onze vestigingen, tenzij dit uiterst noodzakelijk is in verband met bijvoorbeeld transport van orders en goederen of reparatiewerkzaamheden.

Orders en continuïteit van leveren
Waar mogelijk werken we vooruit in het uitleveren van geplande orders, zodat u er zeker van kunt zijn dat u de benodigde zaden op tijd ter beschikking heeft. Onze voorraadpositie stelt ons goed in staat om dit te kunnen doen. Nieuwe orders kunt u gewoon blijven doorgeven zoals u gewend bent. De ontwikkelingen op het gebied van transport houden we nauwlettend in de gaten en we zullen alles in het werk stellen om zaad tijdig van en naar de juiste plek te transporteren.

Bezoek door onze vertegenwoordigers
Onze vertegenwoordigers werken momenteel vanuit huis en zullen zo veel mogelijk telefonisch (of per mail of whatsapp) contact met u hebben. Indien het noodzakelijk is om toch ter plaatse te zijn, zullen zij u, na overleg, bezoeken. Wij verzoeken u om het contact met onze verkoopbinnendienst  zoveel mogelijk via de mail te doen. Op deze manier kunnen wij uw vragen gecoördineerd opvolgen en u zo goed mogelijk van dienst zijn.

Samen met alle partners uit de keten, staan we voor de taak om in deze uitzonderlijke tijd, ons uiterste best te doen de verspreiding van het coronavirus in te dammen en tegelijkertijd de maatschappij te blijven voorzien van gezonde groenten.

Ik wens u sterkte en alle gezondheid toe.

John-Pieter Schipper

CEO Bejo