Bejo kijkt terug op een geslaagde Fruit Logistica. Niet alleen met een geheel nieuwe stand, maar ook met een aantal nieuwe concepten en productvormen traden zij voor het voetlicht. Purple Power, attractieve paarse rassen met hoge inhoudsstoffen, mocht zich in veel belangstelling verheugen. De Purple Power geldt voor meer dan 40 rassen in 15 gewassen. De gezonde inhoudsstoffen van deze rassen passen perfect in de hedendaagse gezondheidstrend. Daarnaast geeft het ook nog eens een kleurrijke variatie op het bord.

Wortel en smaak

Smaak is al geruime tijd een item in wortelen. Maar wat is smaak nu precies? En hoe wordt dit gemeten? Al geruime tijd doet Bejo smaaktesten via een expert panel bij Wageningen Universiteit. Hierbij zijn 13 unieke karakteristieken gedefinieerd op gebied van wat je proeft, de aroma’s en structuur van de wortel. Gezamenlijk bepalen die de smaak van een wortelras.  Na jaren onderzoek komen de rassen Mokum en Adana als beste uit de bus. Zij geven een echte boost aan de snack markt. Het veredelingsprogramma van de snackwortelen zal verder ontwikkelen op basis van deze standaarden.

Het is belangrijk dat we op Fruit Logistica kunnen discussiëren met diverse partners uit de hele keten. Al met al was Fruit Logistica een zeer goed en inspirerend evenement

Pieter Gabriels - directeur Bejo Samen GmbH

Innovaties

Naast smaak, gezondheid en gemak, de pijlers van onze innovatieve groenteconcepten, was er aandacht voor babyleaf, diverse kleurrijke varianten met hetzelfde aantal groeidagen, welke gezamenlijk in de keten gepresenteerd kunnen worden. Maar ook voor introducties in de ijsbergsla, het zaadverrijkingsmiddel B-Mox en Organic – RIGHT from the START.

Pieter Gabriels, directeur Bejo Samen GmbH, geeft aan: ‘Het is belangrijk dat we op Fruit Logistica kunnen discussiëren met diverse partners uit de hele keten. Natuurlijk bezochten onze directe klanten zoals telers en plantenkwekers onze stand, maar ook handelaren, verwerkers en retailorganisaties, zelfs vanuit de food service industrie. De stand bood ons mogelijkheden om met laatstgenoemde doelgroep onze concepten, zoals Coolwrap cabbage rolls, Kohrispy koolrabi snacks en de hele range van paarse groenten gebundeld onder ‘Purple Power’, te bespreken. Bezoekers waren verrast door de diverse groenten die we in dit concept presenteerden, alsmede over de extra gezondheidsaspecten van paarse groenten’. Al met al was Fruit Logistica een zeer goed en inspirerend evenement’.