Tijdens de Fruit Logistica 2019 in Berlijn, presenteert Bejo onder het Purple Power concept haar paarse groenten met een hoog gehalte aan nutriënten. Daaronder ook de eerste 100% mannelijke* paarse asperge in de wereld Erasmus, die geschikt is voor de teelt in Noord-, Midden- en Zuid-Europa. De Erasmus heeft een zoete smaak en is prima rauw te eten. Hij wordt gepositioneerd als salade-asperge, maar je kunt hem ook prima roerbakken, wokken of barbecueën. Erasmus heeft een andere marktpositionering dan de alom bekende witte asperges die voornamelijk gekookt wordt gegeten. Bejo introduceert de paarse asperge met smakelijke recepten met een snelle bereidingstijd, speciaal gericht op de jonge consument met een gezonde lifestyle.

Naast de paarse asperge is er aandacht voor witte, groene en groene anthocyaan-vrije asperges in het thema ‘kleurrijke smaak asperges’ met als doel de jonge consument aan het asperge eten te krijgen. Bejo nodigt geïnteresseerden uit voor een pitch ‘we colour up your asparagus sales’ op woensdag 6 februari om 15 uur en donderdag 7 februari om 14 uur. Dus mis deze kans niet om onze nieuwe introducties te zien en te proeven!

It’s a matter of taste

Wat is een goede smaak nu eigenlijk? Kunnen we de smaak van groenten die in de vollegrond geteeld worden wel beïnvloeden? Wanneer ga je meer gezonde groenten eten en hoe speelt smaak hierin een rol? Christine Jong, Area Business Manager Western Europe geeft een boeiende presentatie over dit onderwerp tijdens het ‘Future Lab’ op woensdag 6 februari om 14 uur in hal 26.

Organic right from the start

Aan het brede biologische assortiment van Bejo is dit jaar sla toegevoegd. Het gaat om welbekende, goed presterende rassen die populair zijn in West-Europa: Times, Rumours (ijsbergsla), Antedis, Malis (botersla) en Agribel, Sementel (bataviasla) . Deze rassen zijn hoog resistent tegen valse meeldauw (Bl:16-35EU) en slaluizen (Nr:0), en laten momenteel in de markt uitstekende resultaten zien. Effectieve resistentie is zeer belangrijk voor slatelers en essentieel voor de biologische tuinbouw. Met deze nieuwe aanvullingen in het biologische assortiment biedt Bejo telers mogelijkheid voor verdere verduurzaming van hun teelt vanaf het zaadje: organic - right from the start. 

Inspireren

Uiteraard zullen de innovatieve groente concepten van Bejo niet ontbreken op Fruit Logistica. Coolwrap is inmiddels voor velen een bekende. Een mooi voorbeeld van een concept, waar nieuwe gebruiksmogelijkheden en recepten voor een speciale witte kool, in worden uitgewerkt. On- en offline communicatie en ondersteuning met diverse promotionele acties in supermarkten hebben Coolwrap tot een succes gemaakt. Ook op het gebied van smaak in wortelen zijn er nieuwe ontwikkelingen met rassen als Adana, Mokum, Rainbow, White Satin, Ibiza en Purple Sun onder het snackwortel concept Cool Carrot Candy. Naast deze concepten krijgen ook Kohrispy koolrabi snacks, Delicioni fresh onion, Krunchelly celery sticks een podium in de  stand.

Specialisten

Een team van specialisten ontmoet u graag op stand B-15 in hal 1.2 om kennis te delen over de laatste markt- en productontwikkelingen en om te ontdekken hoe onze concepten en rassen van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Exploring nature never stops

 

* We ontwikkelen alleen 100% mannelijke rassen. Deze dragen in de loofgroei periode geen bessen waaraan zij energie verliezen. Voordeel is dat de opgebouwde energie in het loof allemaal teruggegeven wordt naar de wortels. Dit zorgt voor een hogere opbrengst in het volgende oogstseizoen.